Waar je nu bent zegt niets over wat je kunt bereiken. Het zegt alleen iets over waar je zult beginnen.

Soms is het aangewezen dat een kind/jongere niet of slechts gedeeltelijk naar school gaat. 

Dit geldt zeker ook voor kinderen en jongeren die bijzonder hulpvragen hebben of een verslag voor het Buitengewoon Onderwijs. 

Het onvoldoende kunnen inspelen op de noden van jullie kinderen en het eventueel op de wachtlijst staan kan hen erg negatief beïnvloeden.

Ze worden onzeker, hun leerproces stagneert en er komen breuken in hun welbevinden met een verhoogde kans op depressie.

Soms geeft de school aan dat de ze onvoldoende tijd of mogelijkheden hebben om uw kind de juiste (individuele) aandacht en opvolging te geven.

DE OPLOSSING: TOAH door een sterke didactische collega die al jaren als onderwijzer en leidinggevende in het onderwijsveld staat.

Zo ben je zeker dat er evidence-based te werk wordt gegaan en je kind alle kansen krijgt om op zijn/haar/x tempo terug op plooi te komen.

Voordelen:

  • School is zeker van een gedegen opvolging van de leerling/student op een moment dat dit voor de school en/of jongere/kind nodig is. Verder bewaakt het de draagkracht van zijn eigen leerkrachten

  • Leerling/student krijgt ruimte om te ontwikkelen en zijn/haar/x talenten te ontdekken en te ontplooien en zo tot leren te komen op hun eigen tempo

  • Ouders kunnen hun kind onbezorgd toevertrouwen aan een professional om opvoed- en onderwijsprocessen te ondersteunen of te activeren en dat zonder extra kosten

Het kan anders… TOAH

Een diploma zegt wat je hebt gedaan, maar niet wat je allemaal kunt.